Ekonomi

Renault, hibrit desteğiyle ilk yarı satışlarında artış kaydetti

Renault, şirketin ana pazarı olan Avrupa’da hibrid araçlarına yönelik güçlü talebin etkisiyle ilk yarı satış hacminde %1,9’luk bir artış bildirdi. Fransız otomobil üreticisinin küresel satışları 1.154.700 araca ulaşarak bir önceki yılın aynı döneminde satılan 1.133.478 adede göre bir iyileşme kaydetti.

Avrupa’daki satışlar özellikle güçlüydü ve %5,5’lik genel pazar genişlemesini aşan %6,7’lik bir büyüme kaydetti. Özellikle elektrikli araçlar Renault’nun bölgedeki satışlarının %29,6’sını oluşturarak bir önceki yıla göre önemli bir artış kaydetti.

Geçen yıl trendin tersine dönerek dört yıllık satış düşüşünü sona erdirmesinin ardından Renault, 2024 yılında 10 yeni modelin lansmanıyla desteklenen büyüme yörüngesini sürdürme konusunda iyimser. Bu olumlu görünüme rağmen şirket, ilk çeyrekteki %2,6’lık artışın ardından ikinci çeyrek satışlarında bir yavaşlama yaşadı.

Renault markasının Avrupa’daki hibritleri olağanüstü performanslarıyla öne çıktı. Ancak Renault marka binek otomobillerin satış hacmi bir önceki yılın ilk yarısına kıyasla %2 oranında hafif bir düşüşle 573.149 adede geriledi. Öte yandan, şirket hafif ticari araç segmentinde %14,6’lık önemli bir büyüme kaydetti.

Ayrıca, uygun fiyatlı olmasıyla bilinen Dacia markası, hacimlerde %3,8’lik bir büyüme yaşayarak grubun genel satış rakamlarına olumlu katkıda bulundu. Renault’nun elektrikli modellere odaklanmaya devam etmesi, Avrupa’daki tüketici eğilimleriyle uyumlu görünüyor ve bu da şirketin otomotiv pazarındaki performansında önemli bir faktör olabilir.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu